zaterdag 28 november 2015

Holly Gnomes + Jaanu Dress

Last post I confessed my addiction & blamed Deborah for tempting me with all those gorgeous fabrics. Well, she surprised me when my new stash of fabrics from Cas&Nina arrived... An early holiday gift!!! She only asked one thing in return: posting a picture of what I made with it.
About 48 hours later my project was finished; woohoo!!!


In mijn vorige post vertelde ik over mijn verslaving en gaf ik Deborah de schuld om mij zo te verleiden met al die prachtige stofjes. Nou, ze verraste mij toen mijn nieuwe lading stofjes uit haar winkeltje Cas&Nina toekwamen... een vroeg feestelijk cadeautje! Het enige wat ze ervoor terug vroeg was of ik een foto wilde posten van wat ik maakte.
Amper 48 uur later was mijn project klaar; whoop whoop!!!


Coincidence or not, I had just printed out the Jaanu Norah pattern for miss Miracle. Instead of going with my initial selected fabric, I decided to use this wonderful Holly Gnomes fabric by Michael Miller. Only after cutting I realized a fabric with a print like this wasn't exactly the best choice for this dress. To solve that issue, I didn't stitch the box pleat all the way down as it was
intented. I only stiched 2 inches... I like how it turned out!


Toeval of niet, maar ik had net het patroon van de Jaanu Norah geprint voor juffie Mirakel. In plaats van de stof te gebruiken die ik ervoor gekozen had, besloot ik om deze super leuke stof Holly Gnomes van Michael Miller te gebruiken. Pas na het knippen had ik door dat een stofje met een print als deze eigenlijk niet bepaald ideaal is voor deze jurk. Om het probleempje op te lossen stikte ik de stolpplooi niet helemaal door tot waar het bedoeld was. Ik naaide maar 5cm... en ik vind het eindresultaat heel leuk!


The pockets were intented to be lower as well. When I was positioning them I decided to put them about 2,8 inches higher, because I thought they would be far too low for my girl. Because my box pleats were so much higher, this was possible. Otherwise the pockets would've been half inside the box pleats...


De zakken zouden ook veel lager moeten zitten. Toen ik ze positioneerde besloot ik om ze 7 cm hoger te zetten omdat ik dacht dat ze anders veel te laag zouden zitten for m'n meisje. Omdat de stolpplooien veel hoger zitten was dit mogelijk. Anders zouden de zakken half in de plooien gevallen zijn...


Pattern/ patroon: Jaanu by Straight Grain - Norah version - #jaanudress
Fabric/ stof: Holly Gnomes by Michael miller - Another big thank you to Deborah for this perfect gift/ Nogmaals een dikke merci aan Deborah voor dit perfecte cadeau!






 

5 opmerkingen: